بالصور…أمر لايصدق شاهد كيف يستخدم الالاف البنغاليون القطار يوميا

أرشيف شبكة التأمل الإعلامية

نشر في: الجمعة,17 مارس , 2017 3:05م

آخر تحديث: الأحد,19 مارس , 2017 9:49ص

يشهد القطار في بنغلاديش، الذي ينقل الآلاف في العاصمة دكا، يوميا تدافعا كبيرا من البنغاليين للذهاب للعمل أو العودة للمنزل.

ولكن المثير في الصور، التي نشرتها صحيفة “صن” البريطانية اليوم الإثنين 13مارس/ أذار، هو أن عدد الذين يتسلقون نوافذ وسطح القطار يفوق إلى حد كبير عدد الركاب داخل القطار.

وقالت الصحيفة البريطانية، إن المشهد أصبح مألوفا لسكان تلك البلاد، مؤكدة في الوقت ذاته أن الزائر يصاب بالذهول وهو يرى القطار يسير على الخطوط الحديدية والآلاف يجلسون على سطحه ويتعلقون بنوافذه وجوانبه مما يبطئ حركته بشكل كبير.

ونقلت الصحيفة البريطانية، عن المخرج البنغالي يوسف توشار، الذي أعد فيلما وثائقياً عن هذه الظاهرة قوله،: ”هؤلاء الذين لا ينجحون في الوصول إلى داخل القطار يتسلقون على السطح أو يتعلقون بالنوافذ ومؤخرة القطار وحتى مقدمته، إنه مشهد لا يصدق”.

These staggering images capture the crushing daily grind for commuters in Bangladesh, which sees thousands of workers clambering over one another to board a train out of Dhaka city

With no seats available inside, many commuters decide to take the risk and choose a rooftop view for their journey out of the city

Men, women and children are yanked up onto the 12-ft-high roof of the train as they struggle to find themselves a space and make the often dangerous journey home after work

Forget getting a decent seat, here you're lucky if you can squash yourself onto the roof

Documentary maker Yousuf Tushar spent all day at Dhaka city train station to capture the overcrowded busy scenes

The 33-year-old, of Dhaka city, Bangladesh, said: 'It is busiest on the trains in the mornings and evenings when people are coming into the city to work or leaving to go home'

Those who fail to get a place inside the train end up climbing onto the roof or holding onto the sides and fronts of the train

Mr Tushar  travelled on the roof to get some of his photos, he reveals, remarking that the average speed is around 27mph

He was at the train station for the whole day taking these photos - sometimes on the footbridge until he caught the train home himself

He explains: 'Around 2,000 people climb onto the roof of the trains. Many people need help climbing up - either from those inside or those already on the roof because the carriages are at least 12ft'

Mr Tushar says: 'Most people just sit on the roof, they often don't hold onto anything so just have to rely on balance although sometimes you'll see passengers holding onto each other'

During festivals or even long holy days, the crowds can get even bigger and the trains take on even heavier burdens 

Mr Tushar remarks: 'There is very poor transport management in Bangladesh which is why people opt for the roof and sides of the train if they can't get a seat

Despite it being a dangerous way to travel, he says: 'Most people just want to get home and so they take the risk for their journey'

Dhaka, the capital of Bangladesh, has a inner-city population of more than 8.5 million and continues to grow steadily

 

شارك الآخرين:

إرسال
شارك
غرّد

تابعنا: